- 21. Piwniczna zdrój 2016
- 20. Góry Stołowe 2015
- 19. Szczyrk 2015
- 18. Survival II 2015
- 17. Survival 2014
- 16. MTB Czechy 2013
- 15. Beskidy MTB Challenge 2013
- 14. Rychlebskie Ścieżki 2012
- 13. Szczyrk 2012
- 12. Beskid Mały 2012
- 11. Szczyrk II 2011
Sobota, 17 Września 2016 rok
Wrzesień 2016 roku. jak co roku nadszedł czas zakończenia sezonu mtb. Sezon może niezbyt burzliwy ale tradycja jest tradycja i nie ma dyskusji.
Padło na beskid Sadecki, gdyż to piekna okolica i dawno nasze koła tam sie nie toczyły. Andrzej ostatni raz na tych ziemiach był w 2000 roku!
Ja kręciłem się troszkę w tamtych rejonach w 2012, więc było do czego wracać.
Wszystkie szczegóły z domowym menagerem były dograne, rezerwacja klepnięta, sprzęt gotowy - wydawało się, że jedynie koniec świata mógł pokrzyżować plany.
Armagedon o mały włos nas nie dopadł. Na 3 godz. przed wyjazdem Andrzej miał 1% nadziei że się uda .
Pochorowana dzieciarnia wybiła mnie totalnie z rytmu. Koniec końców dostałem zielone światło i jak zawsze na pakowanie nie zostało zbyt wiele czasu.
Wrzuciłem do plecaka niezbędne ciuchy, trochę kluczy do bagażnika, Bika na dach i prosto po Andrzeja:)
Miałem cichą nadzieję że po raz pierwszy w historii uda nam się wcześniej wyjechać - a skąd!
Ledwo bujnęliśmy się za Łódź a ja przypomniałem Andrzejowi o Windstoperze (tzw.Wues). Zawracamy:)
Planowane dotarcie do Piwnicznej na okolice 23 przesunęło się już na sobote:) Ale chociaż zobaczyłem fabryke Fiata :)
Sobota, 27 Maja 2017 rok
Historia Mocarnego Knura rozpoczęła się jeszcze w 2016 roku...
rama | MERIDA ONE FourtyB 2014 M 145mm+oś tył | 3021g | |
damper | Fox Float Factory Kashima DPS Evol 2016 | 292g | |
widelec | Fox Float Performance 140mm FIT4 2016 QR15 | 1770g | |
stery+top cap VP | 117g | ||
kierownica | Funn Fatboy 770mm | 281g | |
mostek | Uno 50mm | 85g | |
gripy | Odi Ruffian | 110g | |
siodło | Merida | 270g | |
sztyca | Gravity Dropper Turbo Multi 2013 + redukcja | 465g | |
suport | Shimano XT | 88g | |
korby | Shimano FD770 3x9 tuning Trybo 20zebów | 760g | |
pedały | Shimano XT Trail | 405g | |
przerzutka przód | Shimano XT FD770 | 140g | |
przerzutka tył | Sram X.O 3x9 średni wózek | 194g | |
manetki | Sram X.O 3x9 1 | 1 bez obejm | 244g |
koło przód | WTB Asym i35+Dartmoor Revolt pro 100x15 | 951g | |
koło tylne | WTB Asym i35+Dartmoor Revolt pro 142x12 | 1082g | |
taśmy uszczelniające | WTB x2 | 18g | |
zawory | Stan's No Tubess x2 | 18g | |
opona przód | Maxxis DHF 2,5WT EXO 3C + mleko | 1008g+90g | |
opona tył | Maxxis Hihg RollerII 2,3 EXO DUAL +mleko | 870g+90g | |
kaseta | Shimano XT 770 11-34 | 298g | |
łańcuch | Shimano XT | 286g | |
hamulec przód+ adapter+śruby | Sram Guide RSC 2017 silver | 240g+23g+25g | |
hamulec tył + adapter+śruby | Sram Guide RSC 2017 silver | 255g+12g+12g | |
obejmy hamulcowe+matchmakery Sram | 54g | ||
tarcza hamulcowa przód | Shimano SM Rt86 Ice Tech 203mm +6 śrub | 167g+13g | |
tarcza hamulcowa tył | Shimano SM Rt86 Ice Tech 180mm +6 śrub | 130g+13g | |
TOTAL | 13886g=13,9kg |
- ZDJĘCIA -
- 10. Szczyrk 2011
- 9. Beskid Żywiecki i Śląski 2010
- 8. Beskid Niski II 2009
- 7. Beskid Niski 2009
- 6. Bieszczady 2008
- 5. Bieszczady 2007
- 4. Bieszczady 2006
- 3. Góry Sowie i Stołowe - 2004
- 2. Zakopane 2001
- 1. Bieszczady 2000
Sobota, 27 Maja 2017 rok
- Mocarny knur -
Mówili wam, że karbon nie pęka? Wierzyliście całe życie, że amelinium to najlepszy wybór w mtb? Myśleliście, że lekki full
w górach to zbawien? Byliście przekonani, że duży skok nie podjeżdża?
Nawet nie śniło nam się, że na te i podobne odwieczne pytania dostaniemy odpowiedz w sezonie 2017. W zasadzie to już końcówka roku 2016 nas zaskoczyła.
Pierwszy news nadszedł nadwyraz niespodziewanie. Mój kilkuletni SPECIALIZED EPIC w topowej wersji S works, używany jak Pan Bóg przykazal w turystyce górskiej,
wziął i sobie pękł. W 3 miejscach! Jak się później okazało nie był to osamotniony przypadek - dużą część wylajtowanyxh aluminiowych ram do mtb z początku.
Wieku pękała. Nawet Demo8 do DH strzelało. Moznaby pomyśleć, że aluminium nie nadaje się do mtb. Nic bardziej mylnego - technologia idzie do przodu także jeśli
chodzi o ten materiał. SCANDIUM czyli alu o wadze karbonu, hydrformowanie alu olejem opanowali do perfekcji Tajwańczycy. Tak tak, to oni produkują 90%
ram alu obecnych na rynku. Okazuje się, że nie tylko mają doświadczenie z metalem, z karbonem radzą sobie równie dobrze, jeśli nie lepiej.
Pomijam tu dykty robione z włókna szklanego na tyle baru z sajgonkami, mam na myśli światowych producentów ram carbonowych dla najbardziej renomowanych marek.
obecnie włoskie cacka przylatują tylko do Italii na malowanie i oklejanie. czasy MADE IN ITALY minęły już chyba bezpowrotnie. Możemy tego żałować i rozpaczać
albo spróbować nowego. Po mojej przygodzie z włoska szosą WILIER IZOARD rocznik 2008, która także pękła tuż przed otwarciem sezonu 2017, kolejna rama będzie
napewno nowa i prawdopodobnie o dalekowschdnich korzeniach.
Stanąłem w obliczu prawdziwego dramatu. Park maszynowy, nie dość ze nie najnowszy, zaczął się sypać i to dosłownie. Był to najlepszy moment żeby spróbować
nowego, lepszego:) Na tapetę poszło mtb. Presja otoczenia miała tutaj niemały wpływ, w końcu wszyscy teraz jeżdżą Enduro:) Każdy twardziel musi jeździć enduro.
Kazdy z nas chce być twardzielem, a nie jakaś tam parówą xc:) W tym momencie z pomocą przyszedł andi i wynalazł mi na alledrogo niezła sztukę tj.
MERIDE ONE FOURTY B 2014. W licytacji wyrwałem ja za 1400 zł i się zaczeło. Pieszczotliwa ksywa "MOCARNY KNUR" przypadła mi do gustu,
w końcu nigdy nie miałem takiego mocarza, rama o wadze ponad 3 kg:)
Pół roku trwało kompletowanie gratów, aż w końcu wiosna 2017 światło ujrzał nowy projekt - MOCARNY KNUR. Bylo wiele pytań - jaki wideł, ile skoku,
jaki tłumik, temat kół to temat rzeka, nowe hample? Mmimo iż kocham składanie nowych maszyn, tutaj były momenty ze miałem już zwyczajnie dość.
ANDRZEJ nie miał dobrego alibi na zakup nowej ramy, więc je sobie wymyślił:) Zakupił Widla 150 mm Bombera allmountain i szlag trafił geo w Konie.
Przez chwile próbował się oszukiwać ze będzie dobrze:) Gdy jednak dotarło do niego, że w najlepszym wypadku w górach urwie główkę i zaryje zębami
w matkę glebe, prędko zaczął szukać nowej ramki. Dlugo to nie trwało i dorwał w ładnym stanie srebrnego knedla.
Tak tak, Agang Patriot 3 jak się później okazało to produkt Authora i to całkiem udany. Uchachany Andi faktem że po latach znów wrócił to marki
z lat młodości nazwał maszynę bestia. Mi bardziej pasuje Knedel ale bestia to bestia, nie jakaś tam parówą:) Okazuje się ze PATRIOT EVO TEAM 2017 to
najlepiej skonfigurowany bik na rynku. Za 12 patykow otrzymujemy pełne Xt i FOXA KASHIME - rozchodzi się jak ciepłe bułeczki.
inwestując w sprzęt nie zapomnieliśmy o uzupełnieniu garderoby. Kask i koszulka pod kolor Knura i takie tam. W końcu LOOK na tym poziomie jest równie ważny,
a może nawet ważniejszy niż technika i kondycja (żarcik redaktora M.) Jeszcze przed pierwszym wypadem w tym roku do srebrnej góry mieliśmy imprezę garażowa
z prezentacją sprzętów i wkrętów roku. Snejku do ostatniej chwili nie wierzył, że bestia to bestia. ŁUDZIŁ się ze to FRANKI bez lakieru i szukał słynnej
czarnej flamastrowej dziury pod reverba:) Ubaw był po pachy, Ruda lała się do rana, było Lizanie MINIONKOW i nad ranem SZWAGIER NA POZIOMIE i
GONG SZWAGRA NA VISIONIE:)
Na tydzień przed Srebrna u mnie nie było tak wesoło, serwis WICHU WORKSHOP przyniósł źle wieści. Mój Monarch jest totalnie padnięty. NOWE dampery stały
od 1800 do 2400 w moim rozmiarze. Zrobil się mały dramat, łącznie z samobójczymi myślami o sprzedaży KNURA. Sam nie wiem jak udało się dorwać damper
FOXA FACTORY KASHIME za śmieszne pieniądze (części prosto z montowni rowerowych bez pudełek). Do tego jeszcze wpadła manetka FOXA do trojpozycyjnego
sterowania tym cudem - BOMBA! Tak przygotowani zaczynamy pakowanie plecaków i na ostatnia chwile planowanie trasy:)
Wrażenia i opinie z testów tuż po powrocie.
- -